dilluns, 20 de febrer del 2012


La clau torna a aparèixer a l'Independent!
Roger Rofín brinda un article a la nostra estimada peça de ferreteria i ajuda a mantenir viva la iniciativa.


La clau de volta                                                       

"Des de fa unes setmanes segur que molts us heu fixat en aquesta campanya made in gràcia que consisteix a pintar una clau en tot tipus de racons imaginables del paisatge i mobiliari urbà: contenidors, parets, voreres, bancs, pilones... en alguna persiana d’algun comerç o fins i tot, en una de les parets de l’església de la Virreina, segons denuncia un usuari a la pàgina del facebook que han creat els promotors de la iniciativa. En teoria el patrimoni cultural estava exclòs de la campanya, segons explica a Internet un dels organitzadors de la performance, però veient el nombre de pintades que s’han fet és fàcil deduir que algú se li’n va anar la mà amb l’esprai. Hi ha tantes claus pintades que en algun dels recorreguts habituals que faig per la Vila he tingut la sensació d’estar participant en un joc de pistes o d’estar seguint claus com si fossin les molles de pa per tornar a casa que seguien en Hansel i Gretel. De tant en tant, entre tanta incògnita, una pancarta en un balcó aporta una mica de llum: “totes som la clau”. I altra vegada el dibuix de la nostra clau inseparable. Els autors d’aquesta campanya de... no sé si puc dir màrqueting o bé sensibilització no han explicat encara què hi ha al darrera de tot plegat. Si busqueu a Internet, trobareu un blogg i una pàgina de facebook on hi ha algunes fotografies i s’anuncia que properament es revelarà el secret que guarda la clau. A mi personalment em tenen encuriosit. I si del que es tractava era de generar expectació, felicito els promotors de la iniciativa perquè ho han aconseguit. Crec que no calia pintar tantes claus per generar aquesta expectativa, però en tot cas el primer objectiu està assolit. Ara, però, queda el més difícil: convèncer-nos que el grau d’expectació creat és proporcional al missatge que se’ns vol transmetre. La idea dels promotors d’aquesta campanya no és nova. Recordo que no fa massa Telefònica va fer una campanya d’aquest estil: durant setmanes ens van bombardejar amb una M sense atribuir-la a res i ningú. Finalment va resultar ser la nova imatge corporativa de Telefònica que, sota el paraigua de Movistar, incloïa tots els seus serveis. Confio que darrera la clau hi hagi una mica més de substància perquè sinó els promotors/ es d’aquesta iniciativa no obriran cap porta. I al contrari, si hi ha contingut i la imatge només ha sigut l’ham que han fet servir per cridar la nostra atenció estic segur que sumaran adeptes.
Vet aquí, la clau de volta."


I aquí, l'enllaç d'aquest número de l'Independent: http://independent.cat/gracia/Independent_424.pdf



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada